Tegenwoordig worden er veel online bestellingen gedaan. De markt verplaats zich steeds meer naar het internet. We brengen er namelijk ook steeds meer tijd door, dus ook goederen en diensten worden steeds meer online aangeboden. Dit wordt ook wel e-commerce genoemd, ofwel elektronische bedrijfsvoering. Alle vormen van commercie die online plaatsvinden vallen onder deze term, het is daarmee niet beperkt tot webshops. 

E-commerce platform Magento 

Door de opkomst van e-commerce zijn er ook verschillende e-commerce platforms ontstaan. Magento is hiervan een voorbeeld, op dit moment is het een van de meest krachtige en professionele e-commerce platformen. Het platform is sinds 2018 in de handen van Adobe Experience Cloud. Bij Magento webshop laten maken wordt veel door bedrijven gedaan. Ze leggen vooral de focus op gebruikerservaring en personalisatie. Dit zijn dan ook de gebieden waarop ze voorlopen op de concurrentie. Verder zijn ze een van de meest stabiele e-commerce platforms van dit moment. Dit komt doordat ze grote hoeveelheid testen continue uitvoeren die kijken naar de performance van het platform. Zo wordt er ook na iedere wijziging aan de Magento webshop gecontroleerd of de al bestaande functies nog werken om zo de stabiliteit te kunnen blijven garanderen. Verder worden er automatische testen gedaan in plaats van handmatig. Hierdoor worden fouten in een vroeg stadium automatisch ontdekt. Verder is het door Adobe Target mogelijk om in te spelen op klantloyaliteit en herhaalaankopen en relevante winkelervaringen te bieden. Ook hebben ze een responsief webdesign, dit biedt de developers verschillende mogelijkheden om hun webshop volledige responsief in te richten. Dit zorgt ervoor dat de gebruikers zowel met de telefoon, laptop of tablet een optimale ervaring beleven. 

Verschillende e-commerce webshops 

Verder hebben ze ook de Business Intelligence Tool ondergebracht in de Magento webshops. Zo kan er eenvoudig inzicht worden verkregen in data en voorspelbaar klantgedrag. Aan de hand van deze data kunnen er weer voorspellingen en inschattingen worden gemaakt. Bij Magento kunnen ze een webshop ontwikkelen speciaal voor jouw organisatie. Zo optimaliseren de e-commerce oplossingen voor B2B, B2C en D2C klanten. Dit staat respectievelijk voor Business to Business, Business to Costumer en Direct to Costumer klanten. Magento B2B, Magento B2C en Magento D2C webshops zijn allemaal aangepast voor het beste resultaat. Met behulp van Magento helpen ze organisaties groeien naar een volwassen online platform. Met hun jarenlange ervaring op de B2B, B2C en D2C markten zijn ze instaat de juiste expertise toe te voegen aan de organisaties. In samenwerking met deze organisaties bouwen ze zo een sterke webshop.