Caferacer in town

BMW K 100

Mijn vader rijdt al jaren motor. Hij had de gaafste motor ooit namelijk de BMW K 100. Hij rijdt er al jaren mee alleen hij wil nu iets anders. Hij wil er een caferacer van maken. Hij had gehoord dat je deze BMW K 100 heel goed kan ombouwen tot een caferacer. Hij heeft urenlang filmpjes zitten kijken op Youtube. Hij kwam er maar niet uit hoe je de kappen eraf kon halen zonder dat ze kapot zouden gaan. Dat is nog aardig een klusje, ik heb geprobeerd te helpen alleen zelf weet ik al helemaal niks van motoren af. Ik raadde hem aan om gewoon naar zo een motor winkel te gaan. Maar hij wilde het zelf doen.

 

Extra tools voor een extra motor

Wanneer mijn vader klaar was met werken ging die gelijk aan de motor werken. We werden er thuis helemaal gek van. Ik vroeg me af wat hij van plan was met zo een caferacer. Wilde hij ermee racen of tentoonstellen? Hopelijk wil hij dat ding niet in het huis zetten. Hij zei tegen ons dat hij deze motor wat extra’s wilde geven. Iets wat niemand heeft. Ergens online had ik over motogadget gelezen. Dit heeft tools die van kwaliteit zijn en die ook een bijzonder design hebben. Hiermee is het een goed alternatief om je motor eigen te maken dacht ik. Dus ik ging mijn vader vertellen wat ik had gelezen. Hij was helemaal onder de indruk en ging er gelijk naar op zoek! Thuis wilde we er zo snel mogelijk vanaf zijn.

 

Gaat dit wel goed?

Online zag ik allemaal tools voor op een motor ik snapte er helemaal niks van, mijn vader eigenlijk ook niet. Hij deed net alsof die alles snapte. Dus hij ging eraan door werken. Het leek erop alsof die heel zijn motor naar de Filipijnen aan het werken was. Uiteindelijk was het hem gelukt om alle tools erop te zetten en zijn caferacer af te maken. Nu wilde hij natuurlijk ook weten of die het nog deed. De motor zag er goed uit maar uiterlijk is niet alles natuurlijk. Hij ging er op een zondag middag een rondje mee maken. Wij gingen allemaal kijken in de hoop dat de motor niet zou exploderen.

 

Het was geen doe-het-zelf-pakket

Hij wilde de motor starten. Het duurde even maar de motor startte. Hij begon met rijden, het leek er allemaal goed uit te zien. Na het derde rondje dat die reed kwam die terug zonder motor. Wij vroegen wat er was gebeurd en hij had een heel simpel antwoord: “ik denk dat een caferacer niks voor mij is”. Het bleek dus dat zijn motor er mee was gestopt en heel erg begon te roken. Hij heeft de caferacer gebracht naar iemand die wel weet hoe je een motor op de juiste manier in elkaar zet. Nadat zijn vriend de motor in elkaar had gezet deed die het perfect en was zijn motor precies hoe die het wilde. Alleen moet die de motor voortaan niet zelf uit elkaar halen. Hij had een caferacer helemaal naar zijn smaak met dank aan Motogadget.